Отложить дела ради разговора с
ребенком. Во время общения с ребенком не следует заниматься другими
делами. Ребенок может подумать, что он для вас не так интересен, как,
например, компьютер.
Разговор на уровне роста
ребенка. Во время разговора очень важно находится на уровне ребенка,
например, сесть вместе на диван или взрослому присесть. Это необходимо
для установления зрительного и эмоционального контакта.
«Отображенное выслушивание».
Демонстрируйте ребенку, что слышите его (например, словами «угу», «да»,
«а дальше»), позвольте ребенку проявить собственные чувства.
Язык тела. Внимательно следите за «языком тела» ребенка, который подскажет, как чувствует ребенок, разговаривая с вами.
Поддержка и похвала. Проявления поддержки могут быть не только на словах, но и в виде улыбки, взгляда, объятий и т.д.
Тон голоса. Выбирайте правильный тон голоса, разговаривая на деликатные интимные для ребенка, темы.
Эмоциональная включенность. Во время разговора проявляйте собственные чувства относительно темы, которую вы обсуждаете.
Делайте паузу. Во время разговора дайте возможность ребенку подумать, просто помолчать, не требуйте немедленного ответа.
Вступ до школи є однією з найважливіших подій у житті дитини. Оскільки
сьогодні багато дітей починають навчання не з семи-, а з шестирічного
віку, виникає багато проблем і запитань. Тому виникає необхідність знати
психологію шестирічного учня, адже різниця між такими дітьми величезна
За визначенням психологів, шість років - початок активності механізму
уяви, відображення неіснуючого. Дитина, яка діє самостійно, постійно
перебуває у стані «польоту». Книги, ігри, танці, спритні рухи - усе
насичене гармонією, яку ця маленька особистість намагається опанувати
власноруч. Гармонійна психомоторика сприяє особистісному розвитку,
допомагає пізнавати навколишній світ і себе як частину світу, що сприяє
розвитку дитини.
Проектна технологія - це
особистісно орієнтована модель процесу трудового навчання, в основі якої
лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, унікальності та
самобутності кожного школяра, його творчого мислення, пізнавальної
самостійності, наполегливості, творчості, спрямованості на кінцевий
результат, уміння самостійно конструювати свої знання й орієнтуватися в
інформаційному просторі, що дозволяє кожному учневі будувати власну
освітню траєкторію.
Якщо ваша дитина, не навчившись толком зав'язувати шнурки, як кулемет
строчить по клавіатурі; поява нової програми або гри діє на неї, як
наркотик; тоді як «нормальні» діти носяться по вулиці, ганяючи м'яча,
ваше чадо може годинами висіти за комп'ютером без їжі і сну - ця стаття
для вас.
Существуют заболевания, которые чаще всего развиваются в школьные годы. Среди них - близорукость и астигматизм, занимающие одни из первых мест. Как их избежать?
Методи виховання мають пряме відношення не тільки до академічних успіхів вашої дитини, але також наскільки добре дитина взаємодіє з іншими людьми в школі, поза школою в місці проживання, наскільки успішно дитина іде на контакт з іншими людьми в повсякденому житті. У 1966 році психолог Діана Бомрінд провів дослідження та визначив три способи виховання дитини. Ці стилі виховання включаються як дозвільний, авторитарний та авторитетний метод виховання дітей.
Наверняка большинство родителей слышали о таких детях, но не каждый
знает, кто они. Одни утверждают, что дети-индиго могут творить чудеса –
как, например, вызывать дождь или останавливать бурю, другие – что это
особенные, одаренные дети, а третьи уверены, что таких детей большинство
и практически каждый любящий родитель может найти в своем ребенке
черты, присущие детям-индиго. И что интересно – все они правы.
He шукайте проблему назовні - "зманили друзі", цікавиться подорожами,
"Америкою". Дитина пішла, тому що їй погано. Найчастіше погано саме в
сім'ї. Зрозуміло, більшість збігає не від хорошого життя. Але найчастіше
поведінка дітей абсолютно незрозуміла.
Глобальний експеримент над дітьми (або вплив ТВ на психіку дитини)
Останнім часом психологам усе частіше доводиться мати справу з поганою
поведінкою дошкільників. З одного боку, надзвичайна скутість,
недорозвинення мови. З іншого боку — підвищена агресивність і
демонстративність. Дитина соромиться відповісти на найпростіше
запитання, але при цьому не боїться кривлятися при чужих дорослих,
плазувати під столом, робити непристойні жести. Вона поводиться
абсолютно некеровано. Моделі поганої поведінки її приваблюють, як
магніт, хоча вона часто не бачить нічого подібного вдома і, звичайно,
тисячу разів чула від рідних, що так поводитися не можна. Вже в
чотири-п'ять років такі діти обожнюють бойовики. При цьому такі діти,
по-перше, психічно нормальні, а по-друге, нерідко ростуть у забезпечених
сім'ях, де в них є все: іграшки, розвивальні ігри, книжки. Є, щоправда,
один нюанс. Майже всі вони з раннього віку захоплюються комп'ютерними
іграми й телевізором. У чому ж справа? Може, малята стали жертвою
якогось соціального експерименту?
Младший школьник – еще ребенок, зависящий от взрослого, значимого для него, и необыкновенно привязанный к близким. Это, наверное, самое главное в понимании этого возраста и нашего влияния на податливую, меняющуюся, растущую личность ребенка.